Space-time cubification of artistic shapes

Quentin Corker-Marin, Valery Adzhiev, Alexander Pasko

Результат исследований: Глава в книге, отчете, сборнике статейМатериалы для конференциирецензирование

Аннотация

This poster describes an original approach to producing artistic shapes in a cubist style.We propose mathematical models and algorithms for adding cubist features to (or cubification of) time-variant sculptural shapes as well as a practical technological pipeline embracing all the main phases of their production. A novel method is proposed for faceting and local distortion of the given artistic shape. A new concept of a 4D cubist camera is introduced for multiple projections from 4D space-time to 3D space and combining them using space-time blending to create animated sculptures. The proposed techniques are implemented and experimental results are presented.

Язык оригиналаАнглийский
Название основной публикацииACM SIGGRAPH 2017 Posters, SIGGRAPH 2017
ИздательAssociation for Computing Machinery, Inc
ISBN (электронное издание)9781450350150
DOI
СостояниеОпубликовано - 30 июл. 2017
Опубликовано для внешнего пользованияДа
Событие44th International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques, ACM SIGGRAPH 2017 - Los Angeles, Соединенные Штаты Америки
Продолжительность: 30 июл. 20173 авг. 2017

Серия публикаций

НазваниеACM SIGGRAPH 2017 Posters, SIGGRAPH 2017

Конференция

Конференция44th International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques, ACM SIGGRAPH 2017
Страна/TерриторияСоединенные Штаты Америки
ГородLos Angeles
Период30/07/173/08/17

Fingerprint

Подробные сведения о темах исследования «Space-time cubification of artistic shapes». Вместе они формируют уникальный семантический отпечаток (fingerprint).

Цитировать