Interactive multiresolution mesh editing

Denis Zorin, Peter Schroder, Wim Sweldens

Результат исследований: Вклад в конференциюДокументрецензирование

405 Цитирования (SciVal)

Аннотация

We describe a multiresolution representation for meshes based on subdivision, which is a natural extension of the existing patch-based surface representations. Combining subdivision and the smoothing algorithms of Taubin allows us to construct a set of algorithms for interactive multiresolution editing of complex hierarchical meshes of arbitrary topology. The simplicity of the underlying algorithms for refinement and coarsification enables us to make them local and adaptive, thereby considerably improving their efficiency. We have built a scalable interactive multiresolution editing system based on such algorithms.

Язык оригиналаАнглийский
Страницы259-268
Число страниц10
DOI
СостояниеОпубликовано - 1997
Опубликовано для внешнего пользованияДа
СобытиеProceedings of the 1997 Conference on Computer Graphics, SIGGRAPH - Los Angeles, CA, USA
Продолжительность: 3 авг. 19978 авг. 1997

Конференция

КонференцияProceedings of the 1997 Conference on Computer Graphics, SIGGRAPH
ГородLos Angeles, CA, USA
Период3/08/978/08/97

Fingerprint

Подробные сведения о темах исследования «Interactive multiresolution mesh editing». Вместе они формируют уникальный семантический отпечаток (fingerprint).

Цитировать