Illustrating smooth surfaces

A. Hertzmann, D. Zorin

Результат исследований: Вклад в конференциюДокументрецензирование

455 Цитирования (SciVal)

Аннотация

We present a new set of algorithms for line-art rendering of smooth surfaces. We introduce an efficient, deterministic algorithm for finding silhouettes based on geometric duality, and an algorithm for segmenting the silhouette curves into smooth parts with constant visibility. These methods can be used to find all silhouettes in real time in software. We present an automatic method for generating hatch marks in order to convey surface shape. We demonstrate these algorithms with a drawing style inspired by A Topological Picturebook by G. Francis.

Язык оригиналаАнглийский
Страницы517-526
Число страниц10
DOI
СостояниеОпубликовано - 2000
Опубликовано для внешнего пользованияДа
СобытиеSIGGRAPH 2000 - New Orleans, LA, Соединенные Штаты Америки
Продолжительность: 23 июл. 200028 июл. 2000

Конференция

КонференцияSIGGRAPH 2000
Страна/TерриторияСоединенные Штаты Америки
ГородNew Orleans, LA
Период23/07/0028/07/00

Fingerprint

Подробные сведения о темах исследования «Illustrating smooth surfaces». Вместе они формируют уникальный семантический отпечаток (fingerprint).

Цитировать